Šta treba da znate pre nego što se ofarbate u plavo?

03:38



Ukoliko razmišljate da se ofarbate u plavo verujem da će ovo biti jedan od najkorisnijih postova koje sam napisala za vas.


Već neke 4 godine postepeno pramenovima, ali i farbanjem čitave dužine kose izvlačim plavu boju. Moja prirodna boja je srednje tamna braon. Ukoliko me pratite od početka pisanja bloga, verujem da znate koja je to otprilike nijansa. Nemam crveni pigment, i vlas lako prima boju. Uprkos tome, proces prelaska u plavo je prlično dugo trajao. Uglavnom sam se farbala u salonima, i zaključila sam da ukoliko želite lepu ujednačenu nijansu, bez neželjenih nijansi (mada ni tada nije zagarantovano) to je najbolja opcija. Bez blanša, nije bilo moguće iz moje prirodne nijanse (iako nije tamna) dobiti plavu boju. Čak i sa njim, nijansa je bila često više svetla med pre nego platinasto plava. Dakle, prva stvar sa kojom sam se susrela jeste da proces traje dosta dugo ukoliko ne želite jako da oštetite kosu, što i nije toliko loša stvar jer nećete praviti drastične promene i možete odlučiti da li vam se dopada kako vam stoji svetlija boja.


Moj cilj je bila lepa, prirodno plava boja, prošarana sa više nijansi, i nešto tamnijim korenom. Takav zahtev nije jednostavan, i budimo realni košta. Dobra stvar sa tamnijim korenom jeste što ne morate da se farbate svakog meseca, jer se prelaz izmedju vaše boje i plave manje vidi. Ipak, nakon već neka dva meseca poželjno je uraditi preliv jer boja poprima zlatan odsjaj, koji meni lično smeta. Čak i pored ljubičastih šampona koje sam koristila.
Dodatna stvar je što meni kosa zaista jako brzo raste. Recimo nekih 5cm za 2 meseca. Tako da ni tamniji koren nije mogao nešto značajno popraviti situaciju, vrlo brzo sam imala ombre.

Ovakva boja mi već nakon 3 meseca iz nekog razloga predje skoro u boju sa druge slike:



Izbegavala sam često farbanje, jer sam želela da umanjim šansu za oštećenje kose koliko god sam mogla. Uz to je išla i pojačana nega, češće šišanje, i smanjenje stilizovanja presom/uvijačem na minimum. Tako da su mi krajevi uglavnom blago uvijeni ka unutra, što takodje nije nešto što obožavam.
Da li mi se kosa oštetila? U nekoj meri sigurno jeste, ali bih rekla da sam je prilično sačuvala s obzirom na blanš koji se koristio. Ono što se jeste desilo, i što nisam mogla da izbegnem jeste isušivanje kose čitavom dužinom, i smanjenje težine dlake. Ništa previše strašno u mom slučaju, ali da se desilo, jeste.

Da li mi je plava kosa i dalje lepa? Zaista jeste, i dopada mi se, ali sve češće osećam napor zbog stalne brige oko nje. Bilo da je u pitanju nijansa, krajevi, koren itd. Nije isključeno ni da ću čitavu kosu ofarbati u platinasto plavo, ali ću svakako još razmisliti.
Ukoliko želite da se ofarbate, podržavam vas u toj ideji, ali želim i da podelim svoje iskustvo sa vama koje bih volela da sam negde pročitala pre nego što sam krenula da se farbam, makar da se pripremim na to. 

Da nekako sumiram svoje savete, ukoliko vam je dosta tamna prirodna boja, ili dosta tanka bolje je da proces produžite i postepeno prelazite u plavo. Ukoliko imate crveni pigment, verovatno će vaša kosa zahtevati preliv nešto češće nego da ga nemate, kao i obavezne ljubičaste šampone koji izvlače taj (možda) nepoželjni pigment.
Plava kosa zahteva često farbanje izrastka ako je vaša prirodna kosa tamnija od željene nijanse korena.
Ukoliko imate tanku kosu i/ili tanku vlas uprkos gustoj kosi (što je moj slučaj) može se desiti da izgubi na težini, i da deluje još tanje, kao i da se lakše i brže lomi i puca. Dodatna, jača nega je neophodna.
Jedan od raloga zašto koren nisam farbala, jeste što smatram da je blanš previše agresivan da bih ga želela blizu temena. Ukoliko je vaše teme osetljivo razmislite i o tome.

Nadam se da vam je ovaj post koristan, pišite mi svoja iskustva!

You Might Also Like

0 коментара

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saradnica na sajtu:

Translate

Labels